Első körben lehetőleg budaörsi képekből kellett valósnak látszó teret létrehozni. Én itt csaltam egy kicsit, és belevittem a szomszéd utcában készült fotóval is, így "pesti" házsort is belevittem a képbe. Ennek ellenére áldásukat adták rá. Ezzel kellett még két napszakot kreálni: egy késődélutánit kemény fényekkel, és egy esős vagy borús időt. Én a lemaradásban, a Ps auto módjának köszönhetően az egyik napszak készültekor eltorzította az égbolt színeit. Ennek örömére csináltam egy ionviharos verziót, igaz, a rendes napszakokat már nem készítettem el. Lehet, hogy azokat se ártana bepótolni, de egyenlőre nem húztak meg érte, mindenki megkapta az ötöst a tárgyból.
Valós perspektíva alapján készült háttér...
...és ennek ionvihar verziója
Ezután jöttek a filmháttér tematikájú feladatok.
Elsőként Georges Méliès stílusában kellett hátteret csinálnunk, ezzel dolgoztam a legtöbbet. Más, vele párhuzamosan készült munkákkal együtt összesen három hetet dolgoztam. Ez részben abból adódott, mert rajzoltam első körben: konkrét rajzi tervekkel álltam elő, két verzióval:
csillagász megfigyelőhelye
gyárbelső
Ezek közül végül a legelsőt választottam ki, mert egyszerűbbnek tűnt a különböző városrészleteket össze-vissza beledobálni a képbe, és kevesebbet kellett szerencsétlenkedni a tárgyak "felépítésével". Hát így is sokat vesződtem vele, plusz el is tértem végül az eredeti vázlattól, mivel rettentően nehéz volt például azt a csarnokot fölépíteni. Ilyen lett:
Méliès féle háttér
Igen, az égboltba Patró belekötött, mert nem olyan hatása van, mintha festve lenne, plusz annyira nem jön át a stílus, a holdat, meg egy két szereplőt leszámítva, elvben még kellene módosítani rajta, egyenlőre én itt leálltam vele. Legfeljebb év végi kipakolásra kijavítom.
Fritz Lang Metropolis című alkotása adta a következő háttértémát. Ezt speciel még szerettem is, pedig ezzel is sokat dolgoztam, volt ez is két hét a párhuzamos munkákkal együtt, viszont azon kevés háttereim egyike a félévben, amelyiken átjött a stílus is, legalábbis Patró meg Zsófi ezt mondta nekem. Abba persze belekötöttek, hogy pár monumentális épület még hiányzik, hogy még hatásosabb legyen, de vesződni már nem akartam vele ennyit.
Metropolis utánzat
Ezután egy képpárt kellett alkotni: F. W. Murnau és Jan Švankmajer Faustját kellett "összehasonlítani". Ezt sokan megvétózták, és más alkotót választottak, vagy más filmet tettek bele stb. Főleg Švankmajernél voltak aggályok, én maradtam az eredeti feladatnál, mivel én viccesnek találtam a filmjeit. Végül a Murnaus háttér nem lett igazán sikeres, elsősorban azért, mert a workshop alatt egy két óra alatt megcsináltam, utána derült ki, hogy nem kellett volna ennyire sietnem. Ennek ellenére újat nem voltam hajlandó csinálni, a meglévőt módosítottam, hogy egy kicsikét hasonlítson az eredetire.
Murnau Faust című filmje után
Švankmajer Faustja után
Reisenbüchler Sándor stílusában kellett újabb hátteret alkotni. Én a Boldog világvége erősen giccses vonalát választottam, megvalósítva egyúttal egy korábbi képregénytervem záróképét, szóval az egy évvel ezelőtti szintemnek pont megfelelt a feladat.
Reisenbüchler után
Végül egyéni hátteret kellett alkotni, amit aztán be kellett mozgatni After Effectsben. Nekem a félév végére csak egy egyszerűsített verzió készült el, mert eközben más feladatot is el kellett vállalnom. Ez valahogy így néz ki, eredetileg terveztem bele gyárépületeket a hegyek közé, ezek végül kimaradtak.
egyéni hátterem
ezen meg van layout, mert az menő
A bemozgatás meg itt:
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése